ÁLTALÁNOS FOGÁSZAT

Fogfájás, lyukas, letört érzékeny fogak. Mindennapi fogászati problémáival keresse tapasztalt szakembereinket! Fájdalommentes és precíz fogászati kezelésekkel, up-to-date technikákkal várjuk.

Természetesen minden fogászati beavatkozást végzünk, legyen az egy egyszerűbb érzékenység megszűntetése, fognyaki tömés vagy egy komolyabb gyökérkezelés, bölcsességfog eltávolítás, vagy akár összetett implantátum beépítés, fogfelépítés, pótlás.

Ám amiben mi eltérünk a legtöbb fogászattól, hogy külön hangsúlyt fordítunk a gondos, a pácienssel együtt megtervezett kezelési menetrendre, illetve a részletes, igényekhez, illetve lehetőségekhez szabott árajánlatra. Legtöbben a fogászati eljárásokat kényelmetlennek és költségesnek tartják, azonban kedvező árszabásunkkal, több fizetési opciónkkal és korszerű műszerezettségünkkel, több évtizedes szakmai tapasztalatunkkal szeretnénk ezt a vélekedést eloszlatni.

Az állapotfelmérések, csakúgy, mint a rendszeres konzultációk és ellenőrzések, minden esetben ingyenesek, és a részletes, előzetes konzultáció alatt több megoldási alternatívát is keresünk. Rendelkezünk digitális panoráma RTG készülékkel is, így már „házon belül” részletes képet kaphatunk az akár megbúvó problémákról is. Továbbá minden alkalommal vizuális cisztaszűrést is végzünk, amivel a szájüregi daganatok korai diagnosztizálását célozzuk meg..

Fogászatunk a legújabb technikák használatával és bevett, alaposan kitapasztalt alapanyagokkal készít koronákat, hidakat és protéziseket. Minden esetben ügyelünk a legapróbb panasz megszűntetésére is, és olyan megoldási eljárásokat javasolunk pácienseinknek, melyek hosszú távon oldják meg gondjukat ráadásul kiváló ár-érték aránnyal.

De azon egészségügyi szempontokon túl, melyek a pótlást, pótlásokat szükségessé teszik, orvosaink prioritásként kezelik a páciens esztétikai elvárásait is, gondosan alakíttatjuk ki a pótfogak alakját és színét a meglévő, egészséges fogakhoz, így biztosítva a lehető legeredetibb mosolyt.

A teljesen valósághű pótlások készítéséhez nálunk is elérhető a cirkon koronák készítése, mivel ezek a koronák képesek elérni jelenleg a legélethűbb látványt. A fog opálos csillogása, enyhe áttetsző zománc hatása, a ragyogó fénytörése maximálisan képes utánozni az eredeti fogak milyenségét, így általa teljes mértékben a többi, környező fogakhoz igazítható a pótlás kinézete.

• Fogmegtartó kezelések
  • Fogpótlás
Fogmegtartó kezelések

A fogmegtartó kezelés tulajdonképpen az eredeti fogak megőrzése fogtöméssel, gyökérkezeléssel.

A fogfájás oka, nem csak lyukas fog lehet. Sokaknak egyből egy lyukas fog jut eszébe, ám nem mindig ez van a tünetek hátterében. Nem mindegy hogy egy vagy több fog fáj egyszerre, kisugárzik-e a fájdalom, állandó vagy csak rágásnál jelentkezik. Bizonyossággal csak egy tapasztalt fogorvos tudja megállapítani, mi rejtőzik a fogfájás hátterében.

BARÁZDAZÁRÁS

A barázdazárás teljesen fájdalommentes és hatékony módja a gyermekkori fogszuvasodás megelőzésének. Az eljárással részben megelőzhető és nagymértékben csökkenthető a gyermekkori fogszuvasodás. A fogak többsége a tejfogváltás utáni 1-2 évben szuvasodik a legnagyobb intenzitással, mivel fogváltás után a fogak nem tartalmaznak még elég kálciumot és védtelenek a baktériumokkal szemben. A barázdazárás az ép, illetve kismértékben szuvas barázdák lezárása egy speciális tömőanyaggal. A gyermekkorban elvégzett barázdazárással már sokat tettünk a fogak élettartamáért.

ESZTÉTIKUS TÖMÉS

A tömés célja a fog koronai ill. gyökéri részének is a helyreállítása. Az esztétikus fogtömés üvegszemcséket és porcelánszemcséket tartalmazó műgyantából készül. Nagy előnye, hogy a fogakban kialakított üregbe helyezve rétegenként alakítható, a fog régi struktúrája újjá alkotható. Több színből keverhető így környezetéhez jobban illeszkedik, nincs eltérés az eredeti és a tömött fogak megjelenésében. A tömés során a fogtömés anyaga és a fog kémiailag is összeköt, ezért ezek a tömések tartósak.

ESZTÉTIKUS BETÉTEK (INLAY, ONLAY)

Az inlay átmenetet képez a tömés és a fogpótlás között, olyan a fogban bekövetkezett hiány esetében készítteti el a fogorvos, melynek helyreállítása már nem oldható meg biztonsággal. Az inlay és onlay betét a hiányzó fogszövetet pótolja, melyet fogtechnikai laboratóriumban állítanak elő a páciens fogára szabva.  Abetét segítségével állítható helyre a fog anatómiája, formája, funkciója és rágóképessége.

GYÖKÉRKEZELÉS

A gyökérkezelés a fájdalom megszüntetésére és a gyulladt vagy károsodott fog megtartására szolgáló kezelés. Segítségével elkerülhető a fog eltávolítása, a gyökérkezelés fájdalom nélkül is elvégezhető. A betömött, kezelt fog sosem lesz olyan, mint az érintetlen, de érdemes mindent megtenni, hogy megmaradjon. Fájdalom esetén sem a húzás a legjobb megoldás, ha a fog megmenthető. Gyökérkezelésnél az ideget kell eltávolítani a fog minden gyökércsatornájából, ehhez speciális tűk kellenek. Gyakori hogy a foggyökér görbe, ennek ellenére végig föl kell tárni, kitisztítani és letömni, csak így lehet megszüntetni a fájdalmat és megtartani a fogat. A ki nem tisztított foggyökérben góc alakulhat ki, ami  rossz hatással van a szívre, vesére, hajra, izületekre. A gyökérkezelt fog idővel elszíneződhet, törékennyé válhat ezért később érdemes koronát helyezni a fogra.

A korszerű technikai felkészültségünknek hála, a pácienseink a gyökérkezelés alatt nem éreznek fájdalmat. Arra törekszünk,hogy minden fogat megmentsünk!

Fogpótlás

ESZTÉTIKUS FOGTÖMÉS

Rendelőnk által alkalmazott esztétikus fogtömés üvegszemcséket és porcelánszemcséket tartalmazó műgyantából készül. Nagy előnye, hogy a fogakban kialakított üregbe helyezve rétegenként alakítható, a fog régi struktúrája újjá alkotható. Több színben is kikeverhető, így a szájüreg környezetéhez jobban illeszkedik, nincs eltérés az eredeti és a tömött fogak esztétikai megjelenésében. A fogtömés során a tömőanyag és a fog kémiailag kötésbe lép, ezért a végeredmény tartós és esztétikus.

BARÁZDAZÁRÁS

Általunk alkalmazott barázdazárás teljesen fájdalommentes és hatékony módja a gyermekkori fogszuvasodás megelőzésének. Az eljárással részben megelőzhető és nagymértékben csökkenthető a gyermekkori fogszuvasodás. A fogak többsége a tejfogváltás utáni 1-2 évben kezd leginkább szuvasodni, hiszen ekkor még a csontfogak nem tartalmaznak elegendő kalciumot, így védtelenek a baktériumokkal szemben. A barázdazárás az ép, illetve kismértékben szuvas barázdák lezárása egy speciális tömőanyaggal.

KORONÁK, HIDAK, HÉJKERÁMIA

A fogpótlásoknak ellenállónak kell lenniük, hiszen el kell tudniuk viselni a rájuk nehezedő rágóerőt, ugyanakkor esztétikusnak is kell lenniük. Általunk alkalmazott esztétikai fogpótlásoknál ma már a CAD/CAM technológiát, vagyis a számítógép által támogatott tervezést és gyártást, részesítjük előnyben, elsősorban a fémmentes koronák, illetve héjak esetében. Ennek a technológiai eljárásnak az alapját a teljes mértékben fémmentes aluminium-oxid és cirkónium-oxid kerámia biztosítja. A cirkon kerámia kiemelkedő mechanikai tulajdonságokkal és magas rágóerő teherbírással rendelkezik. A cirkon korona legfőbb előnye, hogy allergénmentes, a héj kerámia elfedi a fogzománc hibáit, a szuvasodásokat és elszíneződéseket.

KIVEHETŐ PÓTLÁSOK, TELJES FOGPROTÉZIS, RÉSZLEGES FOGSOR ÉS KOMBINÁLTFOGPÓTLÁSOK

Amennyiben a fog már nem menthető, érdemes megfontolni a fogak pótlását. Fogorvosaink és fogtechnikusaink együttes munkával képesek megváltoztatni, javítani a fogsort. A fogak pótlása jobb életminőséget biztosít a páciensnek. A fog előkészítése során igyekszünk a legkevesebb foganyagot eltávolítani. A fogpótlás elkészítése után nem ér véget a páciens és a kezelőorvos kapcsolata. Az implantátumos fogpótlás viselésének alapfeltétele a megfelelő száj higiéné és a rendszeres orvosi ellenőrzés. Évente egyszer javasolt kontroll vizsgálaton részt venni, illetve ha valamilyen elváltozás észlelhető, akkor azonnal felkeresni a kezelőorvost.

Elérhetőség

Annak érdekében hogy elkerülje a hosszabb várakozást, kérjük, hogy telefonon egyeztessen időpontot munkatársunkkal vagy kérjen ingyenes visszahívást az Önnek megfelelő időpontban!

Dr. Bolya Ferenc Zsolt

+36 66 / 464-832
+36 20 / 974-4655

Dr. Bolya Emese

+36 66 / 464-832
+36 20 / 417-0061

© 2018 – Minden jog fenntartva – Centro-Dentale Kft.